co si kdo najde
Před snídaní prohlédněte, co že to všechno máte k dispozici za jídlo. Napište lístečky, na každém bude jeden kus nějaké potraviny, například 'rohlík', 'máslo', 'mouka' nebo 'ocet'. Základních potravin, jako je rohlík, by mělo být dost na každého hráče, doplňkových, jako je 'máslo' nebo 'marmeláda' už o něco míň, bonusových ('sušenka') opravdu málo a speciálních lahůdek typu 'ocet' dát jen pro zpestření. Kartičky typu 'máslo' představují kvantitu potřebnou na namazání jednoho kousku pečiva.
Tyto kartičky rozházejte po louce, tábořišti nebo na nějaké místo, popř. na několik oddělených lokalit. Každý hráč si nyní může jít nasbírat snídani, jakou si najde - ale pozor, je třeba dát limit, např. 4 kousky na osobu, což leckoho donutí vyměňovat jídlo mezi sebou.
A nakonec dojde k přeměně kartiček na skutečné potraviny. Přeji dobrou chuť, zejména těm, kteří mají chleba s octem.
Tyto kartičky rozházejte po louce, tábořišti nebo na nějaké místo, popř. na několik oddělených lokalit. Každý hráč si nyní může jít nasbírat snídani, jakou si najde - ale pozor, je třeba dát limit, např. 4 kousky na osobu, což leckoho donutí vyměňovat jídlo mezi sebou.
A nakonec dojde k přeměně kartiček na skutečné potraviny. Přeji dobrou chuť, zejména těm, kteří mají chleba s octem.
na komáry
Určí se jeden hráč - ten bude představovat člověka toužícího po spánku. Ostatní budou krvelační komáři. Člověku se zaváží oči šátkem, nebo mikinou, prostě se zařídí, aby neviděl, a do ruky dostane nějaký buchar (ideálně další šátek, nebo ručník či mikina převázaná provázkem).
Jakmile Organizátor hry zvolá "Hra", čímž hru začne, komáři se sbíhají s hlasitým bzzzzz ke člověku a snaží se jej píchnout prstem. Každý komár si počítá úspěšné píchnutí. Komáři ale musí dávat pozor na buchar, kterým se člověk ohání. Je-li komár zasažen bucharem (stačí jakýkoliv dotyk), je usmrcen a vypadává ze hry a nepočítá se do celkového pořadí kola!
Hra se hraje v omezeném čase - empiricky jsem zjistil, že ideální je 90 vteřin, pak už to člověk obyčejně moc fyzicky nezvládá.
Hra může skončit i dřív a to v případě, že člověk vybije všechny komáry.
Živí komáři pak nahlásí organizátorovi kolikrát člověka píchli, vítěží komár, který si píchl nejvíckrát. Nepočítaji se vícenásobné vpichy (tj, když komár bodne člověka najednou třeba 3x rychle za sebou). Komáři musí píchat postupně.
Je potřeba dbát na opatrnost - pozor na překážky (stromy, díry..). Jeden organizátor to musí hlídat.
Určitě nezůstane u jednoho kola - každý si bude chtít vyzkoušet být člověkem:o)
Alternativa - trošku složitější a náročnější pro člověka - komáři jsou němí a nevydávají žádné zvuky.
Jakmile Organizátor hry zvolá "Hra", čímž hru začne, komáři se sbíhají s hlasitým bzzzzz ke člověku a snaží se jej píchnout prstem. Každý komár si počítá úspěšné píchnutí. Komáři ale musí dávat pozor na buchar, kterým se člověk ohání. Je-li komár zasažen bucharem (stačí jakýkoliv dotyk), je usmrcen a vypadává ze hry a nepočítá se do celkového pořadí kola!
Hra se hraje v omezeném čase - empiricky jsem zjistil, že ideální je 90 vteřin, pak už to člověk obyčejně moc fyzicky nezvládá.
Hra může skončit i dřív a to v případě, že člověk vybije všechny komáry.
Živí komáři pak nahlásí organizátorovi kolikrát člověka píchli, vítěží komár, který si píchl nejvíckrát. Nepočítaji se vícenásobné vpichy (tj, když komár bodne člověka najednou třeba 3x rychle za sebou). Komáři musí píchat postupně.
Je potřeba dbát na opatrnost - pozor na překážky (stromy, díry..). Jeden organizátor to musí hlídat.
Určitě nezůstane u jednoho kola - každý si bude chtít vyzkoušet být člověkem:o)
Alternativa - trošku složitější a náročnější pro člověka - komáři jsou němí a nevydávají žádné zvuky.
vidličky a nože¨
Hráči se rozdělí do dvou stejné početných družstev. Sednou si za sebe do dvou zástupů tak, aby se dotýkaly uší hráče před sebou. První hráč(tedy ten, který před sebou už nikoho nemá) má před sebou připravenou vidličku s nožem. Posledním hráčům ukáže "rozhodčí" buď vidličku nebo nůž. Poté posílají signál - stiskem levého ucha hráče před sebou při ukázání vidličky nebo pravého ucha při ukázání nože. Signál takto putuje až k prvnímu hráči, který zvedne tu část příboru podle toho jaký signál přijme.
Družstvo, které rychleji zvedne příbor, se posouvá, první hráč jde dozadu. Pokud ovšem rychlejší družstvo zvedne nůž místo vidličky a naopak, poslední hráč se vrací dopředu.
Druhé družstvo zůstává sedět. Úkolem hry je posouvat se dokud tým nesedí tak jak seděl na začátku hry.
Družstvo, které rychleji zvedne příbor, se posouvá, první hráč jde dozadu. Pokud ovšem rychlejší družstvo zvedne nůž místo vidličky a naopak, poslední hráč se vrací dopředu.
Druhé družstvo zůstává sedět. Úkolem hry je posouvat se dokud tým nesedí tak jak seděl na začátku hry.
žer anče žer
Je potřeba hrát někde, kde se dá dát jídlo a hromada oblečení a aby k tomu všichni měli stejně daleko. Hráči hází kostkou a komu padne 6, utíká k určenému místu, honem se obléká honem a pak už jen jíst. Nejlepší je mít např. 3 misky, jednu s piškoty, druhou s hrozny a třetí s banány (nakrájenými). Pak se jí popořadě - piškot, hrozen, banán, piškot, hrozen,...... Jí do té doby dokud nikdo jiný nehodí 6. Pak honem z oblečení a už zase házím kostkou.
Tuto hru hrají i dospělí a můžu prohlásit, že se u ní nenudí.
Tuto hru hrají i dospělí a můžu prohlásit, že se u ní nenudí.
dobíjení baterek
Nutné hrát ve vhodné, příjemné atmosféře (konec tábora či podařené akce, Vánoce, loučení s nějakým členem...) a večer!
Všichni obdrží velkou čtvrtku (A4), na níž si nakreslí baterku (nikoliv svítilnu, nýbrž energetický zdroj). Toto lejstro si přišpendlí na záda. Každý účastník je vyzbrojen fixou a má za úkol napsat všem z kolektivu něco povzbudivého na záda - aby jim "dobil baterky". Mohou se psát komplimenty, dobré vlastnosti, přání do budoucna, vyjádření osobního obdivu a úcty... cokoliv, ale mělo by se jednat o pozitivní sdělení. Nepodepisujeme se.
Až všichni napíší všem, baterky odšpendlíme, složíme do úhledných čtverečků a schováme. Čteme buďto večer před spaním, nebo ještě lépe druhý den, každý sám doma, ale ve stejnou, předem domluvenou hodinu!
Cíl hry: pozvednutí sebevědomí, rozvoj schopnosti hledat na druhých to dobré, umět pochválit a složit vhodný kompliment
Všichni obdrží velkou čtvrtku (A4), na níž si nakreslí baterku (nikoliv svítilnu, nýbrž energetický zdroj). Toto lejstro si přišpendlí na záda. Každý účastník je vyzbrojen fixou a má za úkol napsat všem z kolektivu něco povzbudivého na záda - aby jim "dobil baterky". Mohou se psát komplimenty, dobré vlastnosti, přání do budoucna, vyjádření osobního obdivu a úcty... cokoliv, ale mělo by se jednat o pozitivní sdělení. Nepodepisujeme se.
Až všichni napíší všem, baterky odšpendlíme, složíme do úhledných čtverečků a schováme. Čteme buďto večer před spaním, nebo ještě lépe druhý den, každý sám doma, ale ve stejnou, předem domluvenou hodinu!
Cíl hry: pozvednutí sebevědomí, rozvoj schopnosti hledat na druhých to dobré, umět pochválit a složit vhodný kompliment